Освітня діяльність

                            2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


                 
                 Дидактична гра "Зимуючі та перелітні птахи" 

Заняття: Ознайомлення із соціумом "Зимуючі птахи" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література. Вивчення вірша М. Познанської "Ідуть дощі" 

за допомогою мнемотезніки 

Дидактична гра:  "Рослинний світ восени"

Програмовий зміст: учити дітей розпізнавати рослини за виглядом їх листя, квітів, плодів. Розвивати інтерес до розмаїття світу природи, щире зацікавлення життям рослин ; про зв'язки між явищами природи в осінню пору року,закріплювати знання про дерева, кущі, квіти.Формувати знання про будову рослин: корінь, стовбур, стебло, гілка, листя, плоди. Виховувати любов до природи.

 

 

Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям та малювання "Як білочка до зими готується" 

Дидактична гра "Кого зустрів їжачок у лісі?" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література. Читання казки В. Сухомлинського "Як котові стало соромно"

Дидактична гра "Свійські тварини" 

                               2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК 

Пожежна безпека! 


Дорожній рух! 


Правила пожеженої безпеки в лісі. 


Світлофор. Правила дорожнього руху. 


Бесіда-розповідь "Дорожні знаки" 


Планета Земля. Блакитні очі Землі


Подорож у Космос. Сонячна система планет 


Майстер-клас "Розмалюю писанку, розмалюю!" 
   

Малювання: "Розмалюю писанку, розмалюю" 


Глобус. Планета Земля. 


Традиції Свята Великодня 


Дерева рідного краю 


Читання оповідання В. О. Сухомлинського "Шпак прилетів" 


Весняні первоцвіти. Легенда про проліски 


Заняття: Аплікація "Перший проліску, добридень!" 

"Допоможемо порахувати Їжачку, Білочці гриби та яблука"

Заняття: "Весна. Вивчення вірша "Перший пролісок" 

       Заняття: "Прикмети весни" 




День поезії 


Заняття: "Дружба, правила дружби" 


Заняття: "Дружба - це чарівна квітка" 

Консультація для батьків

«Як одягнути дитину навесні на прогулянку»

   Весна завжди радує нас першим теплим сонечком, але ще дають про себе знати зимові заморозки і холодні дощі зі снігом, тому кожен батько повинен знати, як одягнути дитину навесні так, щоб він не застудився і отримав максимум користі від прогулянки. Дошкільнята - самі безтурботні, рухливі і допитливі діти. Вони грають в хованки, кішки-мишки, і т.д. Катаються на велосипедах і самокатах. Переслідують голубів і досліджують глибину весняних калюж.

Як одягати дитину навесні?

Пропонуємо вашій увазі 8 рекомендацій про те, як одягнути дитину навесні:

1. Не варто сильно кутати дитини, збираючись на весняну прогулянку, адже вже все-таки не зима, одягнений в два светри дитина швидко спітніє і простудиться. Для прогулянки навесні важливо одягнути дитину надійно, так, щоб його одяг був досить теплою, але не гарячою, щоб вона могла захистити дитину від дощу і вітру.

2. Для дітей для весняної прогулянки ідеально підійде продувається і не промокає комбінезон. Він не сповзає, його легко знімати і одягати. У ньому дитині буде зручно і тепло, в такому одязі не страшний навіть холодний весняний дощ.

3. Важливою частиною одягу дитини для весняної прогулянки є шапка. Відмінним варіантом може стати шапка-труба, яка одночасно виконує функцію шапки і шарфа. Головний убір для прогулянки навесні повинен бути теплим і водонепроникним.

4. Також не варто забувати про шарфі, особливо, якщо дитина одягне звичайну шапку, а не шапку-трубу. Шарф може бути будь-яким, головне - правильно його зав'язати, він не повинен заважати дитині, грати і бігати на прогулянці.

5. Ще один важливий атрибут весняного гардероба - рукавиці. Вони повинні бути теплими, але тонкими, бажано, щоб вони не промокали, це дозволить дитині вільно грати навіть під час невеликого дощу.

6. Якщо ви не хочете надягати на дитину комбінезон, тоді краще зупинити свій вибір на послойному вбранні. Одягніть на дитину майку і трусики, теплий джемпер, колготки, непромокальні штанці, кофтинку. Завершити «образ» потрібно верхнім одягом і взуттям.

7. Найважливіший момент - взуття дитини. Від того, наскільки правильно ви її підберете, залежить здоров'я дитини. Взуття для весняної прогулянки повинна бути легкою, м'якою, вона не повинна промокати, якщо на вулиці йде дощ.

8. Намагайтеся одягати дитину в одяг яскравих кольорів. Це підніме настрій вам і вашому малюкові.


Заняття: Усі рослинки, всі стеблинки починаються з росинки! 


Заняття: "Добра криниця - чиста водиця" 


Заняття: Аплікація "Гілочка калини" 

Консультація
 Тема: «Виховання патріотизму у дітей дошкільного віку»  
                                                                                   «Патріотизм – серцевина людини,
                                                                                     її активної позиції»
                                                                                                        В.О. Сухомлинський
 
Патріотизм - одне з найглибших почуттів, закріплене століттями й тисячоліттями історичних подій. Не можна бути патріотом, не відчуваючи особистого зв`язку з Вітчизною, не знаючи історії того, як любили та берегли.
Відомо, що кожна людина-неповторна, унікальна особистість, яка веде свій рід від предків на тій землі, на якій народилась. Усвідомлення себе в єдності з рідними, близькими людьми й усім народом спонукає людину свідомо ставитись до себе, до людей, до здобутків наших пращурів, до історії рідної країни, загалом до України як рідної держави. Патріотичні почуття-це результат цілеспрямованого виховного впливу на людину ще з раннього віку. Патріотизм формується під впливом середовища, способу життя та морально-виховної роботи в родині, дошкільному закладі, школі, колективі. Тому виховання патріотизму є складовою і одним з найголовніших завдань освітньо-виховної роботи в дошкільному закладі.
Позитивною тенденцією сьогодення є повернення українського суспільства до вивчення історії України, побуту, традицій та обрядів нашого народу, а головне-активне, не формальне залучення дітей до їх вивчення.
Досвід показує, що вже в дошкільному віці дитина може та повинна знати, у якій країні вона живе, чим ця країна відрізняється від інших, чому її називають Україною. Сучасні науковці  (Л.В.Калузька, А.М.Богуш, В.І.Цимбалюк, Т.С.Комарова, Т.А.Ротанова) доводять, що вже в дошкільному віці в результаті систематичної, цілеспрямованої роботи в дитини формуються елементи усвідомлення громадянства, вона знає та правильно вживає терміни Україна, Батьківщина, країна, місто, селище, вулиця (їхні назви).
У дітей дошкільного віку саме в цей період формуються культурно-ціннісні та морально-патріотичні основи особистості, розвивається емоційна і чуттєва сфери, психічні процеси (мислення, пам`ять, увага), відбувається соціальна адаптація до вимог суспільства, розпочинається процес національно-культурної ідентифікації, усвідомлення себе як частини навколишнього світу.
Дошкільне дитинство-найсприятливіший період виховного впливу на дитину, адже саме те, що вона сприймає в цей час, залишиться в її пам`яті надовго, саме в цьому віці в дошкільника формується емоційно-ціннісне ставлення до оточуючого світу, а це є важливим чинником для формування патріотичного світогляду дитини.
Патріотизм - це любов та відданість до Батьківщини, прагнення своїми діями служити її інтересам. Слово походить від грецького «патро», що в перекладі звучить як «земля батька».
Виховання патріотизму передбачає формування почуття гордості за матеріальні та духовні надбання свого народу, своєї Батьківщини, стійкого бажання зберігати історично-побутові особливості та захищати інтереси своїх рідних, близьких, суспільства в цілому. Основою патріотичного виховання в ДНЗ є моральне, естетичне, трудове, розумове виховання маленького громадянина. У процесі такого різнобічного виховання зароджуються перші паростки духовно-моральних патріотичних почуттів.
Патріотичне виховання сьогодні-одна з найважливіших ланок у системі освітньо-виховної роботи дошкільного закладу.
Патріотизм як моральна якість має широкий зміст. Тому робота з патріотичного виховання поєднує кілька основних чинників:
-        виховання любові та шанобливого ставлення до близьких людей, родини;
-        ознайомлення дітей з явищами суспільного життя;
-        народознавство;
-        ознайомлення з засобами мистецтва;
-        практична діяльність дітей;
-        знайомство з національними та державними святами;
-        знайомство з державними та національними символами.
Ці напрями роботи реалізуються в усіх видах дитячої діяльності, їх можна успішно інтегрувати в усі освітні лінії  БКДО. Це може проявлятися в таких видах діяльності:
-        участь в цільових прогулянках, екскурсіях рідним містом (селом);
-        обговорення правил безпечної поведінки в місті;
-        участь у спільній праці на ділянці дошкільного закладу;
-        розвиток естетичного сприйняття та міркувань у процесі читання творів про Батьківщину, малу Батьківщину, участь у розмовах, бесідах про події, які відбуваються в рідному місті, про визначні місця рідного міста;
-        розгляд дидактичних картинок, ілюстрацій, які відображають ставлення людей до Батьківщини;
-        участь у проектній діяльності, продуктом якої є журнали або книжки про рідне місто;
-        обговорення та складання розповідей про професії батьків;
-        участь з батьками та вихователями в соціально значущих подіях рідного міста (села).
Значення патріотичного виховання в умовах дошкільного закладу
Виховання дитини в любові та прихильності до своєї родини, домівки, дошкільного закладу, вулиці, міста.
·     Формування дбайливого ставлення до природи.
·     Розвиток поваги до українських звичаїв і традицій.
·     Формування елементарних знань про права людини.
·     Розширення уявлення про населені пункти України.
·     Знайомство дітей з державними символами У країни (герб, прапор, гімн).
·     Розвиток почуття гордості за досягнення країни.
·     Формування толерантного ставлення до інших народів, їх традицій.
·     Ознайомлення дітей з літературною спадщиною українського народу (колискові, забавлянки, легенди, казки, тощо).
Принципи патріотичного виховання дітей дошкільного віку
Принцип цілісності - єдність навчання, виховання й розвитку з одного боку, і системності - іншого.
Принцип гуманізації - особистісне орієнтований підхід до виховання, врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей, атмосфера доброзичливості та взаємодопомоги.
Принцип діяльного підходу - будь-які знання дитина здобуває під час активної діяльності.
Принцип інтеграції - дозволяє об`єднувати різні сфери знань, наприклад такі як, музика, малювання, тощо.
Принцип культуро провідності - ґрунтується на цінностях регіональної, національної та світової культур.
Принцип вікового та індивідуального підходу - пропонує вибір тематики занять, прийомів виховання відповідно до особистого досвіду та віку дітей.
Принцип раціональності - раціональне поєднання різних видів діяльності, які відповідають вікові дитини.
Для ефективного патріотичного виховання дітей у дошкільному закладі можна використовувати різні форми роботи з дітьми, їхніми батьками та педагогами. Наприклад:
1. Тематичні свята: «День прапора», «День Незалежності», «День міста»
2 спортивно - патріотичні ігри-змагання «Козацькі розваги»
3. Оформлення народознавчих міні-музеїв у групах
4 оформлення тематичних виставок малюнків
5. Проведення ігрових практикумів для батьків
6. Реалізація ділових ігор з педагогами
7. Проведення конференції для педагогів та батьків «Патріотичне виховання»
8. Читання художньої літератури відповідної тематики
9. Організація і проведення зустрічей з учасниками бойових дій
 
Напрямки роботи з реалізації патріотичного виховання дошкільників Поетапна робота у сфері патріотичного виховання реалізується у 3-ох напрямках:
- робота з дітьми;
- робота з батьками;
- методичний супровід.
Усі ці напрями пов`язані між собою і кожний з них передбачає розкриття таких тем:
- Рідне місто.
- Рідний край – Україна.
- Найважливіші події в історії нашого народу.
- Українське козацтво.
- Символіка міста, області, країни.
- Національні символи.
- Традиції, свята, ремесла українського народу.
Патріотичне виховання завжди було невід`ємною складовою виховного процесу в системі освіти.
У сьогоднішніх умовах воно набуває особливої актуальності, нового звучання та підходів.
Без любові до Батьківщини, готовності примножити її багатства, оберігати честь і славу, а за потреби – віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином.
Актуальність досвіду полягає у формуванні усвідомленого уявлення про себе, як повноправного громадянина України, який має не лише права, а й обов`язки перед близькими людьми та іншими громадянами своєї держави.
Основні завдання досвіду:
- виховання в дитини любові та прихильності до своєї сім`ї, домівки, дошкільного закладу, міста, вулиці;
- формування бережного ставлення до природи;
- розвиток інтересу до українських традицій та ремесел;
- формування елементарних знань про права людини;
- розширення уявлень про населені пункти України;
- знайомство дітей з символами держави(герб, прапор, гімн);
- розвиток почуття відповідальності та гордості за досягнення країни;
- формування толерантності, почуття поваги до інших народів, їхніх традицій;
- ознайомлення дітей з літературною спадщиною українського народу(колискові забавлянки ,легенди, казки).
Щоб виконати ці завдання треба приділяти увагу в усіх видах дитячої діяльності: на заняттях, в ігрові діяльності, у праці, у побуті. 
Нехай діти зростають з рідним словом, у ріднім краю, а запах материнки і чебрецю нехай в дорослому віці завжди повертає їх до рідних порогів.


Літературний вечір, присвячений Т. Г. Шевченка 


Весняне привітання ЗДО 150 


Заняття: Читання вірша Т. Г. Шевченко "Встала весна" 

Заняття: "Тарасові шляхи"


Консультація
«Значення прогулянок навесні»
   Значення прогулянки навесні - важко переоцінити. Навесні від сонця на землю надходить велика кількість ультрафіолетових променів, що дуже оздоровлює організм дитини. Але сонце цінне в цій прогулянці розвиток пізнавальних інтересів, спостережливості дитини і розвиток мови. Основною метою виховання дитини в дитячому саду є підготовка дітей до навчання в школі, а при підготовці дитини до школи велике значення має виховання потреби в знаннях, а на прогулянці навесні цих знань достатньо. Дитина зауважує все: чому взимку сонце світило, але не гріло, а навесні підстав долоньку під промені - і тепло. Поясніть це явище своїй дитині. Сонце пригріло - відразу музику наспівали почули і бурульки з'явилися, та ще й ростуть вони, тільки вниз головою, чому?  Поясніть дітям, чому потемнів і став осідати сніг, верх його покрився кіркою - це наст, дітям дуже цікаво, від чого це буває. Зробіть дітям кораблики з пінопласту або з дерева, ось буде забава - не нудно буде ні вам, ні вам ні дітям. А вже як спостерігати за птахами, вони навесні сильно змінилися: горобці зацвірінькали веселіше, голуби стали собі впевнені відчувати; галки - заметушилися.
   А ось і ожив грачівник, було тихо - тихо, так відразу і зашуміло. Шум, гам, робота закипіла, треба житло будувати, а за грачами - шпаки вже прилетіли - засвистіли. Поспостерігайте це з дітьми, поясніть, чому одні птахи прилітають першими, а інші потім, забудьте прищеплювати своїй дитині почуття турботи про братів наших маленьких, вчасно птахів годувати, будинки кімнатні рослини поливати - це їм під силу, та й почуття відповідальності розвивається. Цікаво і поспостерігати за пробудження дерев від сну, бачити як збільшуються нирки з кожним днем, як потім з'являться маленькі клейкі листочки. Поспостерігайте за появою комах, хто перший, хто за ним. ...
Весна - найкращий час для спостереження, а прогулянки під весняним сонцем оздоровлювати  дітей. Те що треба.


Консультація для батьків
«Чим зайняти дитину навесні  на вулиці»
   Весна приносить багато радості, тепла і сонця. Діти радіють кожній калюжі, кожній зеленій травичці. Чим же їх зайняти, коли ще не так тепло, як хотілося б, але вже так радісно від перших теплих промінчиків сонця? Звичайно, потрібно якомога більше гуляти. Показувати малюкові, що змінилося навколо за попередній день. Але чим же зайняти дитину, щоб прогулянка була і корисною, і цікавою, і пізнавальної? Адже прогулянка повинна приносити дитині, не тільки свіже повітря, але і користь для розвитку.
ü  Не забудьте взяти на прогулянку мильні бульбашки. Це цілий світ - чарівний, повітряний, ніжний. Діти дуже люблять спостерігати за кольоровими переливами повітряних кульок, які вони ж самі видувають, подобається їх ловити і плескати, бігати за ними. Не позбавляйте малюка такого задоволення! Причому пускати мильні бульбашки можна видуваючи з макаронини, з соломинки, трубочки для коктейлю або соку - проявіть фантазію!
ü  Всі діти люблять калюжі. Щоб не застудитися, не забудьте надіти непромокальні чобітки. запропонуйте дитині "безпечні ігри з калюжами".
ü  Виміряйте разом з дитиною палицею глибину калюжі. Візьміть з дому лопатку і розширте русло потічка.
ü  Одна з найбільш весняних ігор - майструвати і пускати кораблики в струмочках. Про кораблику треба подбати заздалегідь, ще вдома. Зробити його можна зі звичайного паперу, кори дерева, пінопласту, шкаралупи волоського горіха.
ü  Коли на вулиці підсохне, обов'язково візьміть на прогулянку кольорову крейду. Можете просто малювати з дитиною крейдою на асфальті, а можна придумати чудові розвиваючі ігри. Разом з крейдою можна займатися математикою, вивчати алфавіт і масу інших корисних речей. І все це весело і в грі!
ü  Намалюйте крейдою різних кольорів букви і цифри на асфальті (зробіть їх різного розміру). За вашій команді нехай дитина знаходить потрібну букву (цифру) і стрибає на неї. Тільки не забудьте, що букву треба називати як звук. А якщо дитина вже добре знає букви і якраз зараз вчиться читати, запропонуйте йому "писати" прості слова власними ніжками. А ну, давай напишемо, як тебе звати Аліса. Яка перша буква? Дитина стає на букву "А", потім переходить до букви "л" і т. д. Така гра навчить малюка виділяти в слові окремі звуки, потренується увагу і спостережливість.
ü  Намалюйте різнокольорові овали (червоний, жовтий, синій, зелений) і запропонуйте дитині стрибати з одного на інший, як зайчик, називаючи кольору. Або можна намалювати різні фігури (коло, квадрат, трикутник). Нехай дитина стрибає і називає фігури.
ü  Гуляючи по парку можна підібрати палички, камінчики, шишки. Потім удома зайнятися творчістю і змайструвати кумедні вироби. Можна погодувати пташок. У процесі годування розкажіть дитині, що це за птаха і де вони мешкають і чим харчуються. Покажіть, як на деревах набухають бруньки і розгортаються листочки. Таким чином, ви прищепите любов до тваринного світу, природі.
ü  Візьміть з дому машинку на мотузочці, самокат або іграшкову коляску - дитині так подобається їх катати. Крім того, гуляючи, можна робити нескладні спортивні вправи, займатися на турніках.
  Отже, ми бачимо, що легко можна урізноманітнити весняну прогулянку, таким чином, щоб вона була цікавою, корисною і приємною для всіх. І, навіть довго не думаючи про те, чим зайняти дитину.


Заняття: Творчість В. О. Сухомлинського Читання казки "Як котові соромно стало" 


Заняття: "Прощання з Весною"

Бесіда "Вітаємо Весну" 

Розповідь: "Леся Українка - українська поетеса"

Заняття: "Соняшник - символ сонця, символ Батьківщини" 

Розповідь "Рідна мова" 

Заняття: "Бабусина скриня для хлопчика та дівчинки" 

Заняття: Аплікація "Квітка" 

Стрітення 

Дидактична гра "Назви квітку"

Мета: систематизувати знання дітей про кімнатні рослини, розвивати вміння впізнавати кімнатні рослини за зовнішним виглядом та складати їх описи, відзначати зовнішню будову та характерні ознаки, виховувати бережне ставілення до квітів, бажання їх доглядати, учити дітей називати квіти. 

  

 


 


Заняття: "Кімнатні квіти. Догляд за ними"

Бесіда-розповідь "Корисна-шкідлива їжа" 

Дидактична гра "Добре чи погане для здоров'я"

 Заняття: Читання та вивчення вірша М. Познанської 

"Правда ж, мамо, я великий?" за допомогою мнемотаблиць


Заняття: "Я людина"

Розповідання казки "Рукавичка" 

 Заняття: Аплікація «Лисичка-сестричка»  


Заняття:  «Тварини взимку»  


 Заняття з мовлення «Складання розповіді про білку"

 Бесіда-розповідь «День Соборності України"

                                             Робота з батьками 
Що необхідно дитині для благополуччя?

Діти потребують від своїх батьків найелементарнішого – часу і турботи. Це основа їх розвитку. Ваша дитина виростає такою, якою ви її виховуєте. Розгляньмо, що саме дитина повинна отримати від батьків сповна.
На всіх дітей впливає навколишнє середовище, у якому вони зростають. Розвиток дитини залежить від того, як організоване її життя і хто навколо неї. Саме це робить її людиною. Якщо батьки заохочують дитину, вона вчиться впевненості. Якщо батьки вчать дитину чесності, вона стає справедливою. Якщо дитина росте в атмосфері схвалення, вона вчиться любити себе. Якщо дитина зростає в безпеці, вона вчиться довіряти. Якщо батьки вчать дитину ділитися, вона виростає щедрою. Якщо дитина росте в атмосфері прийняття та дружелюбності, вона вчиться любити й робити навколишній світ кращим.
Коли у вас вперше з'являється дитина, ви хочете дати їй усе найкраще: купуєте найдорожчі іграшки, одяг та інші речі. Але чи так усе це потрібне вашій дитині? Зрозуміло, їй необхідні певні речі, але не вони головне. Натомість любов, прихильність і увага мають головну роль у зростанні й розвитку дитини. Ваші турбота та прихильність створюють для дитини відчуття безпеки, яка дасть їй змогу на повну силу розкрити свій потенціал, досліджуючи навколишній світ. Розгляньмо кілька чинників, що мають важливе значення в розвитку дитини.
Безумовна любов
Хоч це й очевидно, однак безумовна любов необхідна кожній дитині. Безумовна любов – то не тільки прояви любові, це щось більше. Така любов повинна пронизувати кожні ваші дію, дотик та слово. Любов – це суть усіх взаємин, і саме вона допомагає вашій дитині довіряти вам і почуватися в безпеці. Тому важливо, щоб ви дали зрозуміти дитині, що ви її любите незалежно від її поведінки. Це допоможе вам створити сильний емоційний зв'язок із дитиною. Вона не має думати, що ваша любов залежить від її поведінки.
Турбота й задоволення потреб
Крім емоційної підтримки, яку ви даруєте своїй дитині, ви повинні задовольнити її базові потреби. Спробуйте зрозуміти їх на основі дій і голосу дитини. Так ви зможете визначити, наприклад, коли вона голодна.
Ще одна важлива потреба дитини – сон. Поки дитина спить, клітини її мозку оптимально працюють, створюючи нейронні зв'язки, необхідні для навчання й розвитку мислення. Тому переконайтеся, що дитина достатньо спить.
Також слід приділяти увагу харчуванню дитини, оскільки воно забезпечує дитячий організм поживними речовинами, необхідними для її здорового розвитку. У перший рік життя дитини головним інгредієнтом її харчування повинно бути грудне молоко.
Захист і безпека
Діти не почуваються в безпеці, коли батьки про них не піклуються, не задовольняють їх потреби, не виявляють достатньо любові. Почуття безпеки дає дитині змогу довіряти вам. Коли дитина почувається захищеною, вона знає, кому може довіряти в тих чи інших ситуаціях. Це створює сильну прихильність між вами й дитиною, що сприяє її благополуччю в майбутньому.
Крім емоційної безпеки, дитині також необхідна фізична безпека. Ви повинні подбати про те, щоб квартира, у якій ви живете, була безпечною для дитини. Але цього недостатньо: дитина завжди має перебувати під вашим наглядом, щоб мати можливість досліджувати навколишній світ, не ризикуючи завдати собі шкоди. Якщо ви працюєте, вам необхідно скористатися послугами досвідченої й турботливої няні. Головне, щоб вона щиро любила дітей. Із такою нянею дитина буде рости щасливою.
Взаємодія
Взаємодія з тими, хто навколо, – це те, до чого дитина прагне в ранньому віці. Розмовляйте з дитиною змалечку, навіть якщо ви вважаєте таке заняття безглуздим. Воно допоможе їй розвинути мовленнєві навички.
Кожна нова взаємодія з дитиною знайомить її з новою, раніше невідомою інформацією й забезпечує сенсорну стимуляцію, необхідну для розвитку її мозку. Щоденні ігри з дитиною, які вважаються найпопулярнішою формою взаємодії, допоможуть їй почуватися в безпеці. Також це найкращий спосіб показати дитині свою любов.
Ще один спосіб взаємодії з дитиною – це читання вголос. Це заняття стимулює уяву дитини, розвиває її мовні навички. Дитина проживає у своїй уяві сюжети книг, які їй читають.
Наснага
Дитина може почати хвилюватися у випадках, коли в неї недостатньо навичок для тих чи інших ігор або занять. Однак вона в змозі розвинути необхідні навички, а це сприятиме її загальному розвитку. Заохочуйте її розв’язувати нові завдання, не забувайте хвалити за успішне виконання попередніх завдань. Хваліть її або обіймайте. Це не тільки надихне дитину засвоювати нові навички, а й навчить оцінювати свої сили.
Дисципліна
Важливо дати дитині стільки свободи, скільки їй необхідно. Але водночас ви маєте навчити її розуміти межі дозволеного. Привчити дитину до дисципліни – не означає сварити її або карати за необдумані вчинки. Це означає ознайомити її зі встановленими правилами, виявляючи при цьому до неї свою любов. Навчаючи дитину дисципліни, ви дасте їй один з основних інструментів, необхідних для життєвого успіху. Переконайтеся, що ви теж дотримуєтеся всіх правил, яких вчите своїх дітей. Завдяки цьому дитина буде дотримуватися їх, не відчуваючи дискомфорту.
Отже, якщо ви вважаєте, що для щастя дитині необхідні дорогі іграшки й екзотичне оформлення дитячої кімнати, то помиляєтеся. Дитина потребує чогось більшого, ніж дорогі речі. Запорука щастя дитини – це любов батьків. Обійми, дотики, посмішка, заохочення й ігри з дитиною – то прояви любові до дитини. І цього вона потребує значно більше, ніж матеріальних речей.
Розвиток дитини

Робота з батьками 


Заняття: Малювання "Синичка"


Дидактична гра "Де живе пташка?"


Заняття:  Зимуючі птахи 


Щедрий вечір, добрий вечір
Добрим людям на здоров’я! 


Вивчаємо щедрівки 

Щедрівочка щедрувала,
До віконця припадала.
Що ти тітко напекла,
Неси нам до вікна,
Чи вареник, чи пиріг
Неси нам за поріг.

Добрий вечір вашій хаті!
Ми прийшли пощедрувати!
Щастя зичимо родині,
Миру неньці Україні,
Всім достатку і везіння
У сім’ї порозуміння!

Щедрий вечір, добрий вечір —
І дорослим, і малечі!
Щастя, радості, любові,
Щоб завжди були здорові
І багаті, і веселі
І надворі, і в оселі.
Щоб Господь оберігав,
Вам усе потрібне дав,
Щоб ви квітли з кожним кроком,
Отже, всіх вас з Новим роком! 

Сію-вію-посіваю,
З Новим роком вас вітаю,
Сію щедро із долоні
По долівці, по ослоні,
Засіваю вашу хату –
Будьте радісні й багаті,
Сію густо-перехресно –
На добробут людям чесним!
Промовляю з кожним кроком:
Миру всім! І з Новим роком!

Сієм, вієм, посіваєм,
З Новим роком вас вітаєм –
На щастя, на здоров’я,
На Новий рік!
Щоб вам вродило краще, ніж торік, –
У полі – зерном, у дома – добром,
В печі – пирогами, на столі – хлібами,
Хай буде ваша хата радістю багата,
Хай славиться добром, медом,
Хорошими пирогами та щасливими піснями!


Поради батькам! 


Заняття: Сенсорно-пізнавальний розвиток  
"Знайомство із цифрою 4"


Заняття: Предметний світ  
"Українські страви"


Бесіда-розповідь "Різдво Христове"


Заняття: "Зимові свята"


Новорічне свято " З Новим Роком!"
  

Розповідання казки "Рукавичка"

Спостереження за голубами

Дидактична гра "Назви пташку"

Дидактична гра "Рослинний світ восени"

 Мета гри: Учити дітей розпізнавати рослини за виглядом їх листя, квітів, полодів. Розвивати інтерес  до розмаїття світу природи, щире зацікавлення життям рослин; про зв'язки між явищами природи в осінню пору року, закріплювати знання про дерева, кущі, квіти. Формувати знання про будову рослин: корінь, стовбур, стебло, гілка, листя, плоди. Виховувати любов до природи.


Заняття "Слово рідне - Мова рідна"

Спостереження за білкою

Дидактична гра "Кого їжачок зустрів у лісі"

Дидактична гра "Свійські тварини"

Спостереження за кішкою



Заняття "Вогонь добрий. Вогонь злий"

Математика. "Закріплення цифр 1 та 2"

Дидактична гра "Назви транспорт"

Заняття "Пожежна безпека"

Малювання "Вітер березу гойдає"

Козацькому роду нема переводу

Заняття: Вивчення напам'ять віршика 

П. Воронько "Їжачок-хитрячок"


Художньо-продуктивна діяльність

 "Гостинці для зайчат"



Дидактична гра: "Назви дерево"


Подорож до осіннього лісу


Гра "Де росте: на городі, чи в саду?"

Вчити дітей називати фрукти, які ростуть в саду, називати овочі, які ростуть на городі. 

Розвивати увагу, память, логічне мислення.

 Виховувати любов до рідної природи.

  

 Гра "Відгадай загадку"

Гра: "Як хліб прийшов до столу"


Гра: "Допоможи їжачку зібрати овочі"

Заняття "Овочі та фрукти"

Годуємо зайчика


Гра: "Я - квіточка осіння, красуня чарівна!"

Малята, назвіть назву та будову квітів, які ростуть на клумбах нашого садочка




Заняття "Батьківщина"


Заняття "Осінні квіти"


Популярные сообщения из этого блога